STAGIAIRES

Ben jij op zoek naar een bijzondere stageplek en heb je altijd al willen werken met exotische dieren? Dan ben je bij ons op het juiste adres! Wij heten MBO leerlingen van niveau 3 en 4 in leerjaren 2 en 3 van harte welkom bij stichting Carnivora.

Stichting Carnivora biedt MBO studenten de mogelijkheid om zich te verdiepen in de wereld van exotische dieren tijdens hun stage. Wij bieden scholieren een uitdagende stageplaats, waar zij hun kennis aanzienlijk kunnen verbreden door ons groot aanbod aan diverse diersoorten en ondersoorten. Daarnaast zijn voeding, diergedrag, huisvesting, dierenwelzijn en ziektes enkele voorbeelden van onderwerpen waar je meer over kunt leren tijdens je stage.

Stichting Carnivora is door Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) erkend als leerbedrijf voor de opleidingen:

• Dier en gedrag / medewerker dierverzorging
  • Dier en ondernemen / bedrijfsleider dierverzorging
  • Wildlife management

wat heeft stichting carnivora te bieden?

Wij bieden stagiaires variabele werkdagen met de meest uiteenlopende werkzaamheden, van het verzorgen van de dieren tot het (ver)bouwen van verblijven, het assisteren bij een presentatie of tezamen een dier ophalen met de dierenambulance.

De werkzaamheden die een stagiaire mag uitvoeren, is geheel afhankelijk van de stagiaire zelf. Hardwerkende stagiaires, die laten zien dat ze op een veilige en verantwoorde manier zonder begeleiding kunnen werken, krijgen op den duur taken die zij zelfstandig mogen uitvoeren en extra verantwoordelijkheden.

wat vinden wij belangrijk?

Naast vakkundige ontwikkeling wat betreft de algehele verzorging van exotische dieren, vinden wij de persoonlijke groei van onze stagiaires ontzettend belangrijk.

Wij streven er dan ook naar om een laagdrempelige, enthousiasmerende maar vooral ook vertrouwde leeromgeving te creëren waar stagiaires ongeacht hun niveau, kwaliteiten en/of karaktereigenschappen kunnen opbloeien tot de beste versie van zichzelf.

wat vragen wij van stagiaires?

1. Stagiaires vanaf 19 jaar moeten preventief tegen tetanus ingeënt zijn.

2. Wij tolereren geen echt bont op ons bedrijf.

3. I.v.m. veiligheidsoverwegingen, voor zowel mens als dier, raden we jou
aan om piercings en andere sieraden uit/af te doen. Dit geldt met name voor
hoepeloorbellen, tunnels en piercing ringetjes (knopjes mogen uiteraard wel).

Wij zijn niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen!

4. Wij verwachten dat je gepaste werkkleding en werkschoenen draagt
gedurende jouw stageperiode bij Stichting Carnivora.

5. Aangezien we met dieren werken, verwachten wij dat we jou in kunnen
zetten voor flexibele werkzaamheden (bijv. verblijven verbouwen).

6. Als je met dieren werkt, kun je geen 9 tot 5 mentaliteit hebben.
Wij verwachten van jou dat je langer blijft als dit nodig is.

7. Omdat wij regelmatig dierenpresentaties en gastlessen hebben,
willen wij graag dat je minimaal 1 keer assisteert.

8. Om alles duidelijk op papier te hebben, vragen wij jou om een
stageovereenkomst te tekenen (deze mag je uiteraard eerst thuis
op je gemak doorlezen).

wil je stage lopen bij stichting carnivora?

Ben je enthousiast geworden over het stage lopen bij stichting Carnivora? Vul dan ons aanvraagformulier voor stagiaires in! Als wij in de door jou aangegeven stageperiode nog plek hebben, nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek.

Als het kennismakingsgesprek vanuit beide kanten goed bevalt kunnen alle stage formulieren ondertekend worden. Zo zorgen we er samen voor dat jij een leuke stageperiode bij stichting Carnivora tegemoed gaat.