Doelstellingen

Opvang

Opvang van exotische dieren (m.n. reptielen en amfibieën) die niet meer door hun eigenaar verzorgd kunnen worden. Wij bieden deze dieren een tehuis aan, waar aandacht wordt geschonken aan hun natuurlijke omgeving en de benodigde verzorging. Hiervoor werken wij samen met dierenambulance Noord-Limburg, Midden-Limburg en Helmond.

Educatie

Wij bieden educatie aan jong en oud op externe locaties door middel van dierenpresentaties en gastlessen.

Hierbij wordt aandacht geschonken aan  onderwerpen als bijvoorbeeld voedsel, gezondheid en veiligheid, om hun zo te voorzien van de basis informatie rondom het desbetreffende dier.

Dagbesteding

Stichting Carnivora streeft naar de doelstelling tot bevordering van deelname aan het maatschappelijk verkeer en het zelfstandig functioneren van mensen met een beperking.

De stichting bied dagbesteding aan, waarbij aandacht wordt besteed aan het aanleren van arbeidsvaardigheden waarmee men eventueel effectief in zou kunnen stromen in een integratietraject voor betaalde arbeid. Dit doen wij in samenwerking met Carnivora & zo.

Beleidsplan en financieel overzicht

Aangezien stichting Carnivora is aangesloten bij ANBI, hebben wij publicatieplicht. Dit betekend dat wij verplicht zijn om ons beleidsplan en financieel overzicht op onze website te vermelden. Daarom vind je hieronder een kopie van ons beleidsplan en het financieel overzicht.

Financieel overzicht 2022
Financieel overzicht 2022.pdf