Doelstellingen

Opvang

Opvang van exotische schemer- en nachtdieren (m.n. reptielen en amfibieën) die niet meer door hun eigenaar verzorgd kunnen worden. Wij bieden deze dieren een tehuis aan, waar aandacht wordt geschonken aan hun natuurlijke omgeving en de benodigde verzorging.

Daarnaast werken wij samen met dierenambulance Noord-Limburg, wat inhoudt dat gewonde/gevonden wilde dieren door ons worden verzorgt en dan indien mogelijk weer worden terug gezet in de natuur.

Educatie

Wij bieden educatie aan jong en oud op zowel interne als externe locaties door middel van kinderfeestjes en dierenpresentaties.

Hierbij wordt o.a. aandacht geschonken aan het in stand houden van bedreigde en/of zeldzame exoten (hoofdzakelijk schemer-, nachtdieren). Denk hierbij aan speciale fokprogramma's en aangepaste biotopen, in samenwerking met andere opvangcentra.

Dagbesteding

Stichting Carnivora streeft naar de doelstelling tot bevordering van deelname aan het maatschappelijk verkeer en het zelfstandig functioneren van mensen met een beperking. De stichting bied dagbesteding aan, waarbij aandacht wordt besteed aan het aanleren van arbeidsvaardigheden waarmee men eventueel effectief in zou kunnen stromen in een integratietraject voor betaalde arbeid. Dit doen wij in samenwerking met Werkenzoo.

Beleidsplan en financieeloverzicht

Aangezien stichting Carnivora is aangesloten bij ANBI, hebben wij publicatieplicht. Dit betekend dat wij verplicht zijn om ons beleidsplan en financieeloverzicht op onze website te vermelden. Daarom vind je hieronder een kopie van ons beleidsplan en het financieel overzicht.

Beleidsplan 2017-2018
Beleidsplan stichting Carnicora 2017-201