Stagiaires

Ben jij op zoek naar een bijzondere stageplek en heb je altijd al willen werken met reptielen, amfibieën en/of exotische zoogdieren? Dan ben je bij ons op het juiste adres! Wij heten leerlingen van niveau 3 en 4 van harte welkom bij stichting Carnivora.

Stichting Carnivora biedt MBO studenten en middelbare scholieren de mogelijkheid om zich te verdiepen in de wereld van exotische dieren tijdens hun (snuffel)stage. Wij bieden scholieren een uitdagende stageplaats, waar zij hun kennis aanzienlijk kunnen verbreden door ons groot aanbod aan diverse diersoorten en ondersoorten. Daarnaast zijn voeding, diergedrag, huisvestiging, dierenwelzijn en ziektes enkele voorbeelden van onderwerpen waar je meer over kunt leren tijdens je stage.

Stichting Carnivora is door Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) erkend als een leerbedrijf voor de opleidingen:

• Vakbekwaam medewerker dierverzorging
  • Bedrijfsleider dierverzorging (diermanagement)

wat heeft stichting carnivora te bieden?

Stichting Carnivora is een non-profitorganisatie, wat wil zeggen dat jij, samen met de vrijwilligers en andere stagiaires zorg draagt voor de dieren van de stichting. Dit geeft jou de mogelijkheid om te laten zien dat jij zelfstandig maar óók in teamverband kunt werken.

Wij bieden stagiaires variabele werkdagen met de meest uiteenlopende werkzaamheden, van het verzorgen van de dieren tot het (ver)bouwen van verblijven, het assisteren bij een presentatie of tezamen een dier ophalen met de dierenambulance.

De werkzaamheden die een stagiaire mag uitvoeren, is geheel afhankelijk van de stagiaire zelf. Hardwerkende stagiaires, die laten zien dat ze op een veilige en verantwoorde manier zonder begeleiding kunnen werken, krijgen op den duur taken die zij zelfstandig mogen uitvoeren.

Overige

Stichting Carnivora is een non-profitorganisatie en is voor haar voortbestaan afhankelijk van de steun van bezoekers en sponsoren. De stichting kan hierdoor geen stagevergoeding bieden.

wat vragen wij van jou?

1. Stagiaires vanaf 19 jaar moeten preventief tegen tetanus ingeënt zijn.

2. Wij tolereren geen echt bont op ons bedrijf.

3. I.v.m. veiligheidsoverwegingen, voor zowel mens als dier, raden we jou
aan om piercings en andere sieraden uit/af te doen. Dit geldt met name voor
hoepeloorbellen, tunnels en piercing ringetjes (knopjes mogen uiteraard wel).

Wij zijn niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen!

4. Wij verwachten dat je gepaste werkkleding en werkschoenen draagt
gedurende jouw stageperiode bij Stichting Carnivora.

5. Aangezien we met dieren werken, verwachten wij dat we jou in kunnen
zetten voor flexibele werkzaamheden (bijv. verblijven verbouwen).

6. Als je met dieren werkt, kun je geen 9 tot 5 mentaliteit hebben.
Wij verwachten van jou dat je ook wat langer blijft als dit nodig is.

7. Omdat wij regelmatig kinderfeestjes en dierenpresentaties hebben,
willen wij graag dat je minimaal 1 keer assisteert bij een feestje of presentatie.

8. Om alles duidelijk op papier te hebben, vragen wij jou om een
stageovereenkomst te tekenen (deze mag je uiteraard eerst thuis
op je gemak doorlezen).

Wil je stage komen lopen bij stichting carnivora?

Ben je enthousiast geworden over het stage lopen bij stichting Carnivora? Vul dan ons aanvraagformulier voor stagiaires in! Als wij in de door jou aangegeven stageperiode nog plek hebben, nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek. Om ervoor te zorgen dat jij een goed beeld krijgt van de stichting en haar werkzaamheden, bieden we jou de mogelijkheid aan om een dag met een van onze vrijwilligers mee te lopen.

Als de meeloopdag je aanspreekt kunnen alle stage formulieren ondertekend worden. Zo zorgen we er samen voor dat jij een leuke stageperiode bij stichting Carnivora tegemoed gaat!